fredag 15 oktober 2010

Malmö här är jag igen...

Hej Malmö, nu är vi tillbaka efter fyra mycket lärorika dagar i Bryssel. Nu behöver jag reflektera över allt jag varit med om. Detta stora EU där jag själv en en liten kugge som förskollärare här i Södra Innerstraden. Att arbeta inom EUs organisationer verkar att vara mycket tålamodsprövande, men jätteintressant.
Programmet vi haft under veckan har innehållet så mycket och varit  mycket bra planerat, med Malin som hållt ihopa oss alla, vi nio medarbetare från olika verksamheter.
Fantastiskt bra jobbat Malin, t o m vädret hade Malin prickat in, sol varje dag.
Den organisation som jag tänker skulle varit rolig att jobba för är ändå "eurocities", lite mer mjukvara över deras arbete.
Nu är jag helt övertygad om att det är mötet mellan människorna som håller ihopa oss alla, så att vi inte vill kriga mot varandra. För det är ju detta det handlar om, att hålla fred i europa och det är värt mycket tålamod, pengar och arbete!

Annika Jarvi

1 kommentar:

Unknown sa...

Det har varit intressanta diskussioner hela veckan och under hela EU-paketet. Väldigt givande att lyssna till Annikas reflektioner över den stora organisationen - hur stort kan det bli, var är min plats och hur förhåller sig min roll, min organisations roll till det stora hela? Så jag säger bara - fortsätt reflektera Annika. Och ännu hellre, fortsätt dela med dig av dina reflektioner - väldigt givande för oss andra!
Malin Ullman